המעשיה נגמרה רק אחרי שהלקח חלחל, ובכלים קולנועיים נהדרים היוצר-שחקן הצליח לסיים בקלאס סדרה שנגמרה מושלם אפילו יותר מאיך שהתחילה. אנחנו כבר לא יכולים לחכות ליצירה הבאה שלו, שסביר להניח שתהיה סרט קולנוע מופרע וחכם. על-אף שתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ אינה שופעת תקציבים או קהל, ישנן סדרות ישראליות מקוריות רבות שמצליחות להפנט את מדינת ישראל למסך, להפוך לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית, לזכות לציטוטים, ובשנים האחרונות – אפילו לחצות יבשות ולהגיע לקהל בינלאומי, בין אם מדובר בעיבוד מחודש או בגרסה המקורית.
סדרת דרמה בת חמישה פרקים, במרכזה נמצאים חברי להקת ‘ההסתדרות’, אליהם מגיעה עיתונאית בשם אוסנת שמתאהבת ברם, סולן הלהקה, מתפטרת מעבודתה ונשאבת לתוך עולמו המסעיר, תוך שהיא מנסה לדחוף את הלהקה קדימה ומתמודדת עם זוגיות בעייתית, הרסנית ומלאת אהבה. את חברי הלהקה מגלמים להקת ‘מרסדס בנד’ עם חיזוק של נגנים מוכרים אחרים.
האור שלא כבה
אם חסר לכם קצת פוליטיקה, שחיתות ושקרים בחיים אז זאת הסדרה בשבילכם ואנחנו רוצים לגור ביקום המקביל שלכם. במבט לאחור קל לומר שההצלחה של “בטיפול” היא נקודת המפנה המשמעותית ביותר בתולדות הטלוויזיה הישראלית. היוצרים חגי לוי, אורי סיון וניר ברגמן חברו לתסריטאים הטובים בארץ ולשחקנים הטובים בארץ והמציאו את המסך מחדש, תוך שהם מציתים את דמיונם של יוצרים ברחבי העולם כולו ושולחים את הבוסים של HBO לבדוק מה זה האיזראל הזאתי שיצא ממנה פורמט כה גאוני ורדיקלי.
הסדרה זכתה לאינספור שידורים חוזרים מאז ועד היום, ומשפטי מפתח מתוכה – “מצחיק מאוד!”, “למה לא מספרים לי שום דבר בבית הזה?” – נחקקו בתודעה הציבורית. כדי ללמוד איך עושים את זה נסע הבמאי יצחק שאולי לארצות הברית, נכח סט הצילומים של “שלושה בדירה אחת” והצליח להתאים את שיטת העבודה לתנאים המקומיים. הסדרה שהוכיחה שלאיימי שרמן-פלאדינו (יוצרת “בנות גילמור”) יש יותר מטריק אחד מתחת לפוני, מגיעה לעונת הפינאלה שלה כשהיא במצב עלילתי מעולה, כל הדיאלוגים המהירים והשנונים משויפים ומלוטשים עד הקצה, והקריירות של רייצ’ל ברוסנן ואלכס בורסטיין מסודרות שנים קדימה.
בלאדי מורי / yes
“המפקדת” היטיבה לחדש מספיק כדי להוסיף רעננות – בעיקר בהחלפת פלוגת הטירונים לעתודאים ובהוספתה של הסמ”פ המעולה טולי (נועם לוגסי) – אבל שימרה גם את כל מה שאהבנו בסיבוב הקודם. הכתיבה עדיין שנונה ומדויקת, הדמויות עדיין מקסימות והמערכת הצבאית היא עדיין כאוס בלתי נגמר, שדוחף כל דמות למקומות קיצוניים, מפתיעים ולפעמים נמוכים ממש. בזמן שפינטזנו על עונה רביעית ל”אחיות המוצלחות שלי”, היוצרות גלית חוגי ונועה ארנברג הציגו סדרה חדשה ב-yes – שונה לגמרי אבל מעולה בדרכה.
- שיר הנושא, כזכור, היה ‘מכה אפורה’ של מוניקה סקס, שהפך לאחד הלהיטים הגדולים של הלהקה, ועד היום צעירים חולמים לשכור חדר בדרום תל-אביב ולחיות כמו גדולים.
- אם חסר לכם קצת פוליטיקה, שחיתות ושקרים בחיים אז זאת הסדרה בשבילכם ואנחנו רוצים לגור ביקום המקביל שלכם.
- הסדרה מציגה באופן הומוריסטי את חיי המשפחה הערבית בישראל וצוחקת על הסטריאוטיפים של האזרחים היהודים והערבים בארץ.
הסדרה ‘שטיסל’ זכתה להצלחה ולביקורות חיוביות, הן במגזר החילוני והן במגזר החרדי, שכידוע, חלקו נמנע מצפייה בטלוויזיה. הסדרה עוקבת באופן אמין ונוגע ללב אחר משפחת שטיסל החרדית. כמו כן, זכויות השידור נמכרו לערוץ טלוויזיה פרטי בשוודיה, ועל-פי הדיווחים הסדרה נרכשה ע”י אמזון, והגרסה האמריקאית של הסדרה תיקרא Emmis.
הסדרות הכי נצפות
יואל (דרור קרן) נשוי בתחילת הסדרה לשירה (מירב גרובר), אבל לא מצליח להיות הבעל והגבר שמצופה ממנו להיות. גם שאר הדמויות מעט מרחפות ביקום הזה, אף על פי שהן כבר בסוף שנות ה־30 או תחילת שנות ה־40 לחייהן ולא בגיל ההתבגרות. כולם מדברים על AI, כולם מפחדים מ-AI, אבל רק סדרה אחת שולחת נזירה להילחם ב-AI שהולך להשתלט על העולם. הפרמיס המשונה והמעט ילדותי של “גברת דיוויס” מרפרר אולי ל”צלילי המוזיקה”, אבל איכשהו מהרעיון המוזר הזה יצאה לשירות הסטרימינג של NBC סדרה סופר-אינטליגנטית שמתקלת את נושא האינטליגנציה המלאכותית באופן מבריק למדי ושואלת את כל השאלות הנכונות.
ילדים ביער / yes
“האחיות המוצלחות שלי” שמיצבה את עצמה כסדרת כיף אולטימטיבית. “ג’ודה” (HOT) שעשתה את הבלתי ייאמן והצליחה לחדש ולרענן בז’אנר הערפדים השחוק.